Mai multe

Grigore Baștan, un comandant, un lider, un model. Primul general parașutist din Armata României, comemorat la 42 de ani de la trecerea în neființă Ați văzut-o? „O idee genială”, la teatru de Dragobete Consiliul Județean Buzău participă în luna februarie la două târguri de turism importante pe plan national și internațional

Blocajul birocratic ce a împiedicat începerea lucrărilor pe tronsonul Buzău-Pietroasele al Autostrăzii A7 ar putea lua sfârșit. Compania Națională pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere a desemnat luni, din nou, un constructor pentru ultimul lot al Autostrăzii A7, de la Pietroasele la Buzău, pe care nu s-a întâmplat până acum nimic. Anunțul a fost făcut de senatorul PNL Buzău, Vlad Pufu, informația fiind publicată, cu detalii tehnice, și de reprezentanții CNAIR. Licitația pentru acest lot a fost lansată în septembrie 2021, dar rezultatul ei a fost contestat de 4 ori. Acesta este ultimul lot din cele 13 ale Autostrăzii Moldova pe care nu se lucrează, din cauza întârzierilor produse de contestațiile depuse.

Comunicat de presă CNAIR:

Luni, 23.10.2023, după finalizarea procesului de reevaluare a ofertelor în conformitate cu dispozițiile Deciziei CNSC nr. 1506/C9/1490/03.07.2023, rămasă definitivă prin Hotararea Civilă nr. 367/06.10.2023, pronunțată în dosarul nr. 4856/2/2023 de către Curtea de Apel București, CNAIR a comunicat noul rezultat al procedurii de atribuire a contractului EXECUȚIE LUCRĂRI AUTOSTRADA PLOIEȘTI – BUZĂU, LOT 3, Pietroasele – Municipiul Buzău, km 49+350 – km 63+250.

Ofertantul desemnat câștigător este Asocierea NUROL INŞAAT VE TICARET A.S. (lider) – MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S., cu prețul de 1.093.470.823,76 Lei fără TVA.

Durata de execuție a contractului este de 20 de luni.

Perioada de garanție a lucrărilor ofertată conform factorului de evaluare este de 10 ani.

Lungimea acestui tronson de autostradă este de 13,9 km, și include construcția a 8 poduri și a unui pasaj de o complexitate tehnică ridicată, în lungime de 1.260 m.

Sursa de finanțare este asigurată din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

Semnarea contractului de achiziție publică va fi posibilă după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestații si respectiv după soluționarea contestațiilor/plângerilor formulate în cadrul procedurii de atribuire”.

Situația aberantă în care s-a ajuns din cauza contestațiilor este analizată de senatorul Vlad Pufu, într-o postare pe pagina sa de Facebook.

Pe toate celelalte 12 loturi se lucrează, pe unele se estimează că vom putea chiar circula de anul viitor, doar între Pietroasele și Buzău nu au apărut încă utilaje. Epopeea de pe acest lot ar putea și trebuie să ia sfârșit, pentru că și așa contestațiile au întârziat totul nepermis de mult!

CNAIR nu poate încă semna contractul, pentru că, așa cum cer procedurile, trebuie respectat un nou termen în care pot fi depuse contestații, de 10 zile. Poate măcar în al 12-lea ceas ceilalți constructori vor renunța la orgolii, astfel încât să înceapă lucrările și pe lotul 3 al tronsonului Ploiești – Buzău! Altfel, Autostrada Moldovei va fi știrbă, cum am mai atras atenția și în trecut”.

Dacă nu vor exista contestații, de acest lot ar urma să se ocupe turcii de la NUROL. Ei vor avea la dispoziție 20 de luni pentru realizarea a 13,9 km de autostradă. Lucrările pe acest lot includ 2 noduri rutiere, 8 poduri și pasaje, o parcare și mai multe spații pentru încărcarea mașinilor electrice.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *