Mai multe

Anunț public: Facilități fiscale pentru atragerea investițiilor în Municipiul Buzău, în contextul deschiderii autostrăzii A7 Comandantul Bazei Aeriene Boboc și-a încheiat cariera Schimbare în conducerea Spitalului Județean de Urgență Buzău Avertizare meteorologică – cod portocaliu de ploi abundente și inundații

Conducerea Spitalului Județean de Urgență Buzău a decis implementarea unui program de cursuri de comunicare, destinat întregului personal medico-sanitar și auxiliar. Scopul acestei inițiative este de a îmbunătăți comunicarea cu pacienții, aparținătorii acestora și în cadrul echipelor medicale.

Sorin Pătrașcu, manager S.J.U Buzău: „Am luat decizia de a introduce cursuri de comunicare pentru angajaţii unităţii, inclusiv pentru medici, pentru a gestiona eficient relaţia cu pacienţii şi aparţinătorii acestora. Începând cu luna mai 2025, a fost implementat un chestionar de evaluare a satisfacţiei pacienţilor pentru secţiile Ambulatoriu, Unitatea de Primiri Urgenţe (U.P.U.–SMURD) și spital, în vederea aprecierii calității serviciilor și îngrijirilor medicale oferite.

Pentru a asigura transparența activității și o mai bună informare a aparținătorilor, vom operaționaliza o aplicație digitală care va permite urmărirea traseului medical al fiecărui pacient. De asemenea, chestionarul de satisfacție este deja disponibil online și accesibil din fiecare salon, oferind pacienților și aparținătorilor posibilitatea de a transmite feedback anonim, esențial pentru îmbunătățirea continuă a serviciilor noastre.”

Primul curs s-a desfășurat în data de 16 iunie 2025 și a fost dedicat personalului din secția U.P.U.–SMURD, având ca obiectiv principal dezvoltarea abilităților de comunicare în relația cu pacientul, aparținătorii și echipa medicală.

Din cadrul secției U.P.U–SMURD au participat: (16 asistenți medicali,6 brancardieri, 5 infirmiere, 3 îngrijitoare,1 registrator medical,1 asistent social).

Al doilea curs a avut loc în data de 17 iunie 2025, cu participarea a peste 40 de asistenți medicali și 2 infirmiere din alte secții ale spitalului.

Cursurile au fost organizate în două grupe și s-au adresat cadrelor medii și personalului auxiliar. În perioada următoare, vor fi organizate sesiuni similare și pentru medici, asistenți medicali și întregul personal medico-sanitar.

Teme abordate în cadrul cursului:

Empatie și comunicare în situații dificile

Tehnici de ascultare activă

Conflict minim – colaborare eficientă

Comunicarea nonverbală

Gestionarea tensiunilor din activitatea zilnică

Obiectivele cursului:

Îmbunătățirea comunicării cu pacientul și familia acestuia

Eficientizarea lucrului în echipă

Comunicare eficientă în situații limită sau de criză

Gestionarea conflictelor și reducerea stresului profesional

Diana Cotorceanu, Asistent medical – Dializă: „Este pentru prima dată când particip la un astfel de curs. Pentru mine, a fost extrem de util, interesant și interactiv. Totul a fost explicat pe înțelesul nostru, cu exemple concrete din relația personal medical–pacient și în cadrul echipei. Colegele mele au fost, la fel ca mine, foarte implicate. Am avut parte de exerciții interactive, în care am fost provocate să ne descriem calitățile și defectele – o experiență plăcută și constructivă.”

Cursul este parte a unui program de formare profesională continuă, se desfășoară pe o perioadă de 12 luni și este coordonat de un trainer autorizat în comunicare medicală și psihologie organizațională.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *