Mai multe

Anunţ privind organizarea unei întâlniri de dezbatere publică Începe „Toamna Buzoiană” „Ținutul Buzăului”, confirmat în elita mondială a geoparcurilor UNESCO Festivalul Mousaios Sound 20-21 septembrie 2025

Vremea rea ce a cuprins întreaga țară și a făcut, astăzi, ca o zi de aprilie să semene întru totul cu una de iarnă, a readus în atenția Prefecturii Buzău o temă încă nerezolvată de autoritățile județului. Instituția Prefectului a postat pe pagina oficială de Facebook, un amplu material cu privire la necesitatea înființării de perdele forestiere pentru a proteja drumurile cele mai afectate de ninsori și viscol.

Nu e iarnă în care zăpada să nu închidă șoselele, în județul Buzău. Nu e răbufnire a vremii, cu ninsori și viscol, fără ca parte din șoselele care tranzitează județul să nu se închidă. Sunt aceleași tronsoane de fiecare dată, aceleași probleme care trenează de ani buni.

DN 22 este “veriga slabă” din județul Buzău. Șoseaua care face legătura dintre Râmnicu Sărat și Brăila este prima care se închide, în caz de ninsori și viscol, și ultima care se deschide. Alte drumuri cu mari probleme, atunci când ninge, sunt DN 2 C și DN 2 B Buzău-Brăila, dar și secțiuni din DN 2 E85 (mai ales km. 68-80 și km. 135-140).

 Blocajele de pe aceste șosele ar fi istorie dacă în zonă ar exista perdele forestiere. De ani de zile, vorbim despre necesitatea înființării acestor perdele forestiere, care ar proteja șoselele, iar zăpada adusă pe carosabil, atunci când viscolește, nu ar fi atât de mare încât să impună închiderea traficului.

Din păcate, însă, la nivelul județului, nu au fost înființați astfel de pereți naturali, care reprezintă, de departe, cea mai bună soluție pentru evitarea blocajelor pe drumurile naționale.

De ce Buzăul a rămas în urmă la capitolul perdele forestiere?

De ce în județul vecin, Brăila, proiectul Romsilva este, deja, în execuție, iar de-a lungul DN 2 B se pot observa primele perdele forestiere, în timp ce la Buzău nu?

Având în atenție această problemă, prefectul județului Buzău, Daniel Țiclea, a convocat, astăzi, Comandamentul Județean de Analiză a Programului Anual de Înființare a Perdelelor Forestiere de Protecție, întrunire la care au participat secretarul general al Instituției Prefectului, Raluca Alexandru, reprezentanți ai Gărzii Forestiere, ai D.R.D.P. Buzău, ai U.A.T.-urilor Blăjani, Beceni, Lopătari, Scorțoasa și Padina, primării care au transmis propuneri privind noi suprafețe de teren identificate pe raza localităților unde se consideră oportună și necesară înființarea perdelelor forestiere de protecție, prin programul Romsilva sau prin PNRR – Campania Națională de Împădurire 2022-2026.

 În cadrul întâlnirii, prefectul județului Buzău, Daniel Țiclea, a subliniat importanța înființării perdelelor forestiere pe marginea drumurilor naționale care se blochează la fiecare episod de vreme rea, cu ninsori, dar și necesitatea de a cataliza acest proiect prin demersuri realizate la nivel central.

 ”Sunt absolut convins că dacă am avea culoarul de expropriere, ne-am putea mobiliza și am reuși plantări în timp record, cu sprijinul instituțiilor, al societății civile, voluntarilor și ONG-urilor.

Voi face din acest proiect o provocare a mandatului meu de prefect al județului Buzău” a declarat prefectul județului Buzău, Daniel Țiclea.

Conform planului din cadrul Programului național de realizare a perdelelor forestiere pentru protecția autostrăzilor și drumurilor naționale, la Buzău, ar urma să se înființeze perdele forestiere pe toate drumurile naționale, cu excepția DN 10, pe o suprafață de 227,96 ha și o lungime de 75,98 km. (estimare 2022). 

Potrivit planului, ar urma să se realizeze liziere cu lățime de 20 de metri, pe formatul cel mai complet, impenetrabil.

Până la acest moment, au fost întocmite și avizate de către Garda Forestieră Focșani și Ministerul Mediului studiile de fezabilitate și proiectele tehnice, care, ulterior, au fost predate Regiei Naționale a Pădurilor în vederea contractării lucrărilor de expropriere și execuție pentru DN 2 E85 și DN 2 B Buzău-Brăila.

De asemenea, au fost întocmite și avizate studiul de fezabilitate și proiectul tehnic, care urmează a fi predate către Romsilva, pentru obiectivul ce privește înființarea perdelelor forestiere de protecție de-a lungul DN 2C Costești-Pogoanele.

Nu au fost contractate serviciile de proiectare pentru realizarea studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic, pentru realizarea perdelelor forestiere pentru  DN 1 B Ploiești-Buzău și pentru DN 22 Râmnicu Sărat – Brăila, acestea fiind cele mai întârziate proiecte.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *